Tuesday, June 03, 2008

Reported, without a hint of irony.

posted by The Vidiot @ 6:09 PM Permalink

The NY Times printed this story on Putin's opponents vanishing from broadcasts
Mr. Delyagin, it turned out, has for some time resided on the so-called stop list, a roster of political opponents and other critics of the government who have been barred from TV news and political talk shows by the Kremlin.

The stop list is, as Mr. Delyagin put it, “an excellent way to stifle dissent.”

It is also a striking indication of how Mr. Putin has increasingly relied on the Kremlin-controlled TV networks to consolidate power, especially in recent elections.


In interviews, journalists said that they did not believe the Kremlin kept an official master stop list, but that the networks kept their own, and that they all operated under an informal stop list — an understanding of the Kremlin’s likes and dislikes.


All the major national and regional networks are now owned by the government or its allies. And since the presidential election in March, neither Mr. Putin nor Mr. Medvedev has indicated any interest in loosening the reins.
You have to wonder if the folks down at the NY Times are able to see themselves in this story. and if not, why not.

Labels: , , ,


Post a Comment

<< Home